HTML

robotika

Robotok fejlesztésével, programozásával kapcsolatos hírek, videók, könyv-, link-, cikkajánlók.

Címkék

2010 (5) 2011 (2) 2012 (2) abb (1) abe (1) ablaktisztítás (1) adk (1) aerovironment (1) agentportal (1) aknakeresés (1) alphadog (2) android (10) aquajelly (1) arduino (13) arkad (1) arkin (1) asimo (1) asszisztens (1) athlete (1) automata (5) autonomous (7) ava (1) baba (2) bacarobo (3) ballon (2) bank (1) barto (1) baseball (1) becsapás (1) bernoulli (1) beszéd (1) biciklista (1) bigdog (7) bigyó (1) bioloid (1) biomimetikus (19) biztonság (1) bme (4) boebot (1) boksz (2) bosch (1) boston (10) brooks (3) cb2 (1) ceebot (1) challenge (1) chiba (2) city (1) cmu (11) colobot (1) cornell (3) csapos (1) csillagpor (2) csirke (1) csontozás (1) csoport (1) cyberbotics (3) darpa (5) da vinci (1) delaware (1) delfin (1) delta (1) developer studio (1) diy (5) dlr (1) dobos (1) dominó (1) drón (1) dynamics (4) eddie (1) edx (4) egér (3) egyensúlyozás (10) éjszakája (2) elefánt (1) előadás (10) elte (1) emily (1) emotiv (1) epfl (2) építés (1) epoc (2) eth (2) etológia (1) eurobot (1) exoskeleton (5) explorer (1) e puck (2) falmászás (5) fenék (1) festo (8) figaro (2) film (2) fira (1) fodrász (2) fóka (1) forum (2) fórum (1) fukusima (1) fűnyíró (2) futball (1) gamf (1) georgia (2) gépsor (2) gimme (2) go (1) golf (1) golflabda (1) gömbrobot (5) gorobotics (1) grand (1) graz (1) gyerek (2) gyík (1) gyümölcsszedés (1) haiti (1) hajó (1) hajtogatás (1) hajvágás (1) hal (1) hangvezérlés (1) hanson (1) háztartási (5) hdidakt (1) helikopter (5) híroldal (2) hobbi (8) hold (2) honda (1) humanoid (10) hungaroszféra (1) hús (2) hvg (1) i2c (1) icub (2) íjászat (1) index (3) indulás (2) instructables (2) international aerial robotics competition (1) ipari (2) irex (1) irobot (10) írógép (1) japán (6) járás (2) jármű (4) játék (23) jelenlét (5) jövő (3) kagyló (1) kalman (1) kalman szűrő (1) katonai (6) kávé (1) képfeldolgozás (11) kerekesszék (1) khepera (2) kiállítás (1) kiborg (1) kibu (4) kicksat (1) kickstarter (1) kígyó (2) kile (1) kilobot (1) kinect (8) kist (1) kiva (1) kő-papír-olló (1) koldulás (1) kolibri (2) kommunikáció (1) konferencia (4) könyv (2) könyvajánló (5) korea (1) kórház (1) kosárlabda (1) kuka (2) kurzus (2) kutatók (2) kutya (1) labda (1) látás (6) léghajó (3) lego (24) lidar (1) littledog (1) machine (1) macska (1) madár (1) magyar (72) magyarokamarson (7) malaga (1) mars (3) maryland (1) masszázs (1) mediq (1) medúza (2) megerősítés (1) mentés (8) mérés (1) mesterséges intelligencia (2) metheny (1) microbi (1) microsoft (2) midi (1) mind (1) mindstorms (19) mirosot (1) mit (10) mitx (3) mobil (6) moduláris (3) mrpt (1) münchen (2) munkanélküliség (1) murphy (1) művészet (2) n95 (1) nao (1) naptár (1) nasa (2) navigáció (9) neato (2) njszt (15) nokia (1) norvig (1) nourbakhsh (1) nővér (1) nxt (25) nyakkendő (1) obama (1) octomap (1) odometria (1) ollo (1) online (4) opencv (6) orvosi (1) palacsinta (1) palmisano (5) panasonic (1) papagáj (1) pázmány (1) pécs (1) personal robot 2 (2) petman (2) pincér (1) piro (1) podcast (1) pogabot (1) pool (1) porszívó (7) pr2 (13) programozás (1) puli (1) quadrocopter (13) r2d2 (1) raj (6) rajzoló (1) raspberry (1) repülő (4) retro (1) robobuilder (1) robocross (1) robocup (8) robonaut (3) robosanyi (2) roboshop (1) robot (2) robotépítés (7) robothal (1) robotika (3) Robotikai játszótér Technics Playground (1) robotino (2) robotis (2) robotkar (12) robotkéz (7) robotkutya (1) robotnap (13) robotrepülő (3) robot operációs rendszer (14) robo one (1) roomba (5) ros (1) rovar (3) rovio (1) rubik (2) ruha (1) sakk (5) samsung (1) sandflea (1) sci fi (1) sebészet (1) segway (1) siegwart (1) sirály (1) slam (3) society (1) sör (1) sphero (1) spirit (2) srv 1 (1) stackexchange (2) stanley (3) sudoku (2) surveyor (2) sütés (1) sutton (1) szállítás (1) szarvas (1) szék (1) szeminárium (5) szendvics (1) szimuláció (1) szingapúr (2) szkennelés (1) szobor (2) szociális (1) szociológia (1) szumó (1) tájékozódás (5) tajvan (1) tánc (4) tanulás (11) tárgydetektálás (3) távirányítás (4) távoli (8) ted (18) tengeralattjáró (4) térképezés (3) teszt (1) texas (4) thrun (3) thymio (1) tisztítás (1) törölköző (1) trafó (3) transformers (1) treventus (1) Turing (1) turtlebot (1) tweenbots (1) ugrás (1) unió (2) űr (6) urbi (1) utah (1) vásárlás (1) verseny (19) vicces (1) vízen (5) wall e (1) webots (5) wedo (2) whittaker (1) wii (2) willowgarage (27) wowwee (2) xtion (1) yarb (1) yoerger (1) youbot (1) yujin (1) zene (1) zoknihajtogatás (1) zrinyi (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • richard_szabo: :D Nekem teljesen érthetetlen a cél. Ki vesz ennyiért egy játékot, aminek weben kiválaszthatja a s... (2012.12.21. 23:02) Robotos karácsonyi ajándékok: a mindenvivő Kuratas exoskeleton
  • komplikato: Hát szerintem a Cyberdyne HAL 4 és 5 sokkal fejlettebb és használhatóbb. Viszont az izraeli techno... (2012.11.09. 19:52) Maraton robotlábon
  • Sanda gyanu: Én azért kattintottam ide, mert azt hittem, hogy a Sony által 1999-ben gyártott Aibo robotkutyát l... (2012.11.05. 08:26) Hogyan építsünk kutyát?
  • Subribubi: Nagyon szórakoztató videó.Durva, hogy milyen jó képzést kapnak a villamosmérnökök.Szerinted a Kand... (2012.04.17. 19:10) RobonAUT 2012
  • richard_szabo: Valószínűleg nem olyan lesz, mint a filmekben, de szinte biztos, hogy sokkal többet el lehet érni,... (2012.04.17. 08:41) Robotis DARwIn-OP

Linkblog

Mechanika és geometria a képfeldolgozásban

2010.10.03. 11:00 :: richard_szabo

Bár kétdimenziós képek alapján sokszor egészen jól meg lehet határozni, hogy milyen tárgyak vesznek körül egy robotot, azért a módszernek vannak korlátai. Mesterséges kockavilágban már a hatvanas években is működött a dolog, de valós környezetben a takarások, fák, változó fényhatások gondot okoznak.

Gupta és társai a Carnegie Mellon egyetemről azzal kísérleteznek, hogy a képek alapján robotjuk először is egynemű felületeket legyen képes meghatározni, majd a geometria szabályai alapján ezeket az elemeket kapcsolja össze egy olyan objektummá, ami a felületek egymáshoz való viszonya alapján a legvalószínűbb. Vagyis, ha például egy fa takarása miatt egy épület falának két része nem egy felületként érzékelhető, akkor a takarás ellenére is sikerüljön azt egy objektumként kezelni. Ehhez hasonlóan egy ház egymás melletti falai egy blokkhoz kellene, hogy tartozzanak.

Ezen kívül a mechanika szabályait és a képek alapján valószínűsíthető sűrűséget felhasználva az is becsülhető, hogy egy adott tárgy a másikra van helyezve vagy csupán valamilyen takarásról van-e szó. Hiszen nem túl valószínű, hogy a kismeretű bokor tetejénél kezdődő épület a bokron magán van rajta, hanem sokkal inkább mögötte helyezkedik el. Ugyanígy a felületek által meghatározott épületek is többnyire olyanok, hogy nem dőlnek fel, a tetőt tartja valami, tehát a falaik bizonyos elrendezésben a legvalószínűbbek.

Ezzel az úttörő módszerrel a szerzők az eddigieknél megbízhatóbban képesek környezeti térképet létrehozni nyílt terepen is, ami fontos lehet a robotnavigáció fejlődése szempontjából.

 

Szólj hozzá!

Címkék: képfeldolgozás cmu

A bejegyzés trackback címe:

https://robotika.blog.hu/api/trackback/id/tr22337582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása