Mivel a kezdetektől érdekesnek találtam a Kinect-et, ezért már korábban szemeztem ezzel a könyvvel, majd egy féláras akcióban vettem meg. A szerző neve kicsit megvezetett, mert azt hittem, hogy az odometriában komolyat alkotó Borenstein fiáról van szó, aki szintén nagy robotológus valami komoly egyetemen. Rokoni kapcsolatról több nem derült ki, a tudományos háttér helyett inkább designer/művész beállítottságú a fiatalabbik Borenstein.
Az ide-oda kilengő prekoncepcióim ellenére élvezetes könyvet olvastam. A szerző a Kinect számtalan lehetőségét bemutatja a 2D és a 3D érzékeléstől, rajzolástól kezdve az emberi szkeleton felismerésén keresztül egészen a robotkar-vezérlésig. Külön fejezet foglalkozik azzal, hogy miként lehet a 3D-s alakzatot térbeli nyomtatásra előkészíteni és valójában kinyomtatni.
A könyv igazából teljesen kezdőknek szól, vagyis még a for ciklust és a paraméterátadást is fél oldalon keresztül magyarázza Borenstein. Emiatt gyakorlottabbaknak elég gyorsan lehet haladni. A túlmagyarázás nem okozott problémát, így is elég sok újdonságot lehetett megtudni a könyvből. A példák, elvégzendő feladatok tipikusan olyanok, amelyeket én is kitalálok egy új eszközzel való játszadozáskor, emiatt érdekelt a megoldás módja.
Annak is ajánlom, aki nem feltétlenül akar Kinectet programozni, de az eszköz alapelveivel, a 3D érzékelés lehetőségeivel szeretne megismerkedni.
Néhány a könyvhöz kapcsolódó plusz videó:
Live 3D Point Cloud with Kinect in Processing from Greg Borenstein on Vimeo.
Controlling a robot arm with Kinect and Arduino from Greg Borenstein on Vimeo.
Head-following Kinect Robot Arm from Greg Borenstein on Vimeo.